Workshopok a fesztiválon.
VW Villám-Workshop - Szakmai ráhangoló – aug. 22.-29.
Kritikusi mesterkurzus, amelyen Kovács Dezső, az ART7 internetes folyóirat szerkesztője, Gyürky Katalin PhD irodalomtörténész és Szabó Réka dramaturg beszél az elkövetkező előadások alapját képező színpadi szövegekről, dióhéjban az előadás történetéről, valamint a fellépő társulatokról és a rendezőkről.
Információikkal az előadásokról publikáló fiatalok munkáját könnyítik meg, de segítséget adnak azoknak az érdeklődőknek is, akik a nap folyamán majd nézők lesznek. A programok tehát nyilvánosak, azokra valamennyi előadásnapon sor kerül.
KONCENTRÁCIÓ, KREATIVITÁS, KOOPERÁCIÓ
Színházi workshop középiskolás korosztálynak - aug. 24-27.
A színészképzés során, a különböző színpadi létezéseket elősegítő, fejlesztő tréningek alkalmával gyakorta egyszerűen csak játszunk. Magunkkal, helyzetekkel, hangulatokkal és érzetekkel.
A játék, mint a tanulás egyik legelemibb formája nem csak a színészképzés alapja, de hasznos és egyedi készségfejlesztő tevékenység is.
A játék során olyan készségek fejleszthetőek, melyeket a színház világán túl a hétköznapi életben is gyakran segítségünkre hívunk. Éppen ezért ennek a workshopnak a célja nem a színházi/színészi eszköztár fejlesztése. Sokkal inkább talán az, hogy egymással együttműködve, magunkkal és a másikkal ismerkedve olyan tréningsorozaton vegyünk részt, melynek fókuszában a koncentráció, a kreativitás és a kooperáció áll, így sokkal tágabb a vizsgált emberi spektrum, semmint a színész színpadi működése, működtethetősége.
A workshopot vezeti: Móczár Bence, a KE RRMK Színházi Intézetének IV. éves színművész hallgatója.
Az egyetemet megelőzően a Komáromi Sándor vezette Teleszterion Színházi Műhely színésze, rendezője és csoportvezetője volt, jelenleg Bozsik Yvette és Bakos-Kiss Gábor színész osztályába jár Kaposvárra, szakmai gyakorlatát a Nemzeti Színházban, a kaposvári Csiky Gergely Színházban és a Zenthe Ferenc Színházban tölti.
A SZÍNÉSZ RENDKÍVÜLI RAJZOLATA
Sardar Tagirovsky workshopja
(avagy az alapok kényes, de szükségszerű felvázolása az alkotói munkához) aug. 24-28.
Színházi munkánknak sok inspirációs forrása lehetséges. Talán az egyik leglényegesebb pont a gyermekkori emlékek tudatos és/vagy ösztönös felelevenítése. Szinte biztos tulajdonságaink egyike: az emlékeink és az álmaink összemosódása. Éppen ezért lényeges a mostani munkában annak a gyermeki képzelőerőnek a felkutatása, amely számára sok félelmünk nevetségessé válhat. Ez az a mag, amely sokszor jobban tanít egy szerep megformálásakor, mint a hideg racionalitás vagy szakmai tudás.
(A workshopokon való részvétel előzetes regisztrációhoz kötött!)